Harmonogram odbioru odpadów komunalnych 2024 r.
Harmonogram odbioru odpadów komunalnych na miesiąc grudzień 2023 r.
Harmonogram odbioru odpadów komunalnych na miesiąc listopad 2023 r.
INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW
ZAWIADOMIENIE O ZMIANIE WYSOKOŚCI STAWKI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI OBOWIĄZUJĄCEJ
OD 1 LISTOPADA 2022 ROKU
UCHWAŁA NR XLI/254/2022 RADY MIEJSKIEJ W ŁAZACH z dnia 15 września 2022 r. w sprawie zmiany Uchwały XXVII/234/17 Rady Miejskiej w Łazach w sprawie ustalenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Nowe stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązujące od 1 listopada 2022 r. przedstawiają się następująco:
- 32 zł za miesiąc od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość, jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny
- 64,00 zł podwyższona stawka opłaty za gospodarowanie odpadami
komunalnymi, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
Informuje się również, UCHWAŁĄ NR XLI/255/2022 RADY MIEJSKIEJ W ŁAZACH
z dnia 15 września 2022 r. r. dla właścicieli nieruchomości, zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym wprowadzono zwolnienie w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 4 zł od jednego mieszkańca zamieszkującego nieruchomość.
Uwaga!
Każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej otrzyma zawiadomienie o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej na podstawie danych wskazanych w dotychczasowej deklaracji ( iloczyn nowej stawki opłaty i liczby osób podanych w deklaracji). Osoby, które korzystają z ulgi na kompostowanie bioodpadów w przydomowym kompostowniku, automatycznie będą dalej z niej korzystać.
Zmiana stawek nie powoduje obowiązku złożenia nowej deklaracji przez właściciela nieruchomości.
Powyższe zawiadomienia będą stanowiły podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego. Nowa stawka nie zmienia terminu i sposobu płatności (opłatę uiszcza się bez wezwania, na indywidulany numer rachunku bankowego)
Przypominamy właścicielom nieruchomości, że wszystkie zmiany będące podstawą ustalenia wysokości opłaty tj. związane z ilością osób zamieszkujących ( np. przemeldowaniami, narodzinami dzieci, zgonami osób) należy zgłaszać w formie deklaracji do Urzędu Miejskiego w Łazach przy ul. Traugutta 15
Zasady odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Łazy pozostają bez zmian.
Nadal obowiązuje ograniczenie odbioru bioodpadów w maksymalnej ilości 3 worków o poj. 120l przy jednym odbiorze.
Harmonogram odbioru odpadów komunalnych 2022-2023
Harmonogram odbioru odpadów komunalnych na 2022r.
Harmonogram odbioru odpadów komunalnych na 2021r.
Harmonogram odbioru odpadów komunalnych - listopad, grudzień 2021
Zasady odbioru odpadów komunalnych- odpowiedzi na pytania
Pytania i odpowiedzi
Czy można wystawić przed posesję odpady segregowane w innych, własnych workach?
Tak, istnieje taka możliwość wystawiania odpadów segregowanych w przezroczystych lub opisanych workach, Worek zastępczy powinien być w dowolnej kolorystyce, najlepiej przezroczysty, tak aby widoczna była zawartość worka tylko należy pamiętać że wymianie podlegają tylko worki przeznaczone do segregacji, w przypadku własnych worków są one odbierane ale nie podlegają wymianie. Odbiór dodatkowych ilości odpadów jest bezpłatny.
Czy można wystawić większą ilość odpadów zmieszanych?
Tak, istnieje taka możliwość wystawiania odpadów zmieszanych w swoich pojemnikach, które przystosowane są do obioru przez śmieciarkę lub w opisanych workach ustawionych obok pojemnika. Odbiór dodatkowych ilości odpadów jest bezpłatny.
Czy przed wyrzuceniem należy myć zużyte opakowania?
Nie. Nie jest to konieczne. Opakowania należy jednak opróżniać z zawartości (nie wyrzucajmy do śmieci w połowie pełnego słoika np. z dżemem).
Jakie odpady zmieszane można wrzucić do pojemnika
Do pojemnika na zmieszane odpady wrzucamy takie odpady które nie nadają się do segregowania ponieważ są zanieczyszczone, zabrudzone czy utłuszczone
Odpady zmieszane to np.: zlewki zup, obierki z warzyw i owoców, opakowania papierowe zanieczyszczone tłuszczem np.: po margarynie, maśle, woreczki po mięsie, opakowania styropianowe w których sprzedawana jest żywność, pieluchy jednorazowe, środki higieny osobistej, maszynki do golenia, stłuczone lustra, małe zabawki, szmaty, szkło nietłukące typu Duralex, Arcorock, porcelana, obuwie.
Co z trawą, liśćmi i gałęziami? Gdzie je można wyrzucać?
Odpady ulegające biodegradacji powinny być zagospodarowane w przydomowym kompostowniku. Odpady typu trawa, liście, drobne gałązki zbieramy do worków w kolorze brązowym lub we wlanym zakresie przywozimy do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK).
Ponadto informujemy, że począwszy od miesiąca lipca 2019r. będą odbierane od mieszkańców odpady zielone, (max 3 worki) które należy gromadzić w workach koloru brązowego. Odbiór tych odpadów będzie realizowany zgodnie z harmonogramem w miesiącach od kwietnia do listopada z częstotliwością 1 raz na 2 tygodnie.
Co zrobić z gruzem powstałym w przypadku remontu w domu?
Jeżeli na terenie nieruchomości zamieszkałej – prowadzone są prace remontowe, to powstałe odpady jak np. gruz budowlany, styropian, powinny zostać zabrane i zagospodarowane przez firmę wykonującą usługę, ponieważ właścicielowi nie przysługuje prawo pozbywania się tego typu odpadów w ramach opłaty za śmieci.
W przypadku, gdy drobne remonty prowadzone są przez właściciela nieruchomości należy wytworzone odpady budowlane (tj. odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów, zmieszane odpady z betonu, gruz ceglany oraz odpadowe materiały ceramiczne) przekazać do PSZOK we własnym zakresie, w ilościach 120kg/nieruchomość/rok w zabudowie jednorodzinnej lub 2000kg/nieruchomość/rok w zabudowie wielolokalowej.
W PSZOK nie przyjmowane są inne odpady budowlane typu: jest styropian budowlany, papa, dachówka,azbest.
W przypadku dużej ilości odpadów należy wynająć na swój koszt firmę odbierającą odpady budowlane.